تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/10/12 - 14:53
کد خبر: 492079

نظافت و شستن نمای ساختمان بدون نیاز به داربست! (توضیحات، روشها و قیمت)

نظافت و شستن نمای ساختمان بدون نیاز به داربست! (توضیحات، روشها و قیمت)

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به فکر نظافت و تمیز کردن نمای ساختمان خود باشید. در اکثر مواقع به دلیل هزینه های بالا و نصب داربست شاید بیخیال شده باشید. اگر فکر شما این بوده سخت در اشتباه بوده اید. برای شستن و پاکسازی نما امروزه دیگر نیازی به داربست نبوده و این کار با یک هزینه اقتصادی و در اسرع وقت توسط راپل یا همان کار با طناب قابل انجام خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به فکر نظافت و تمیز کردن نمای ساختمان خود باشید. در اکثر مواقع به دلیل هزینه های بالا و نصب داربست شاید بیخیال شده باشید. اگر فکر شما این بوده سخت در اشتباه بوده اید. برای شستن و پاکسازی نما امروزه دیگر نیازی به داربست نبوده و این کار با یک هزینه اقتصادی و در اسرع وقت توسط راپل یا همان کار با طناب قابل انجام خواهد بود.

در این مقاله توضیحاتی راجع به بحث شستشوی نمای ساختمان و روش هایی که این کار انجام می شود، داده خواهد شد. تا حدی برای شما راجع به قیمت این کار صحبت خواهیم کرد و در انتها با شرکت نماسازان پیشرو به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های مجری این امر آشنا خواهید شد.

اهمیت شستن و تمیز کردن نمای ساختمان 

شستشو و نظافت نمای ساختمان اهمیت بسیاری دارد، زیرا نمای ساختمان اولین چیزی است که بازدیدکنندگان و ساکنان با آن روبرو می‌شوند.تمیز کردن نمای ساختمان از جهات زیر دارای اهمیت است:

1- ایجاد تصویر مثبت: نمای ساختمان تأثیر بسیار زیادی در ایجاد تصویر و اولین انطباق افراد با ساختمان دارد. یک نمای تمیز و زیبا می‌تواند به ایجاد تصویر مثبتی از ساختمان کمک کند و برعکس، یک نمای کثیف و ناپذیر ممکن است تأثیر منفی داشته باشد.

2- حفظ ارزش سرمایه‌گذاری: نظافت و شستشوی منظم نمای ساختمان می‌تواند به حفظ ارزش سرمایه‌گذاری در طول زمان کمک کند. نمای کثیف ممکن است باعث کاهش ارزش و زیبایی ساختمان شود.

3- بهبود بهداشت: نمای کثیف می‌تواند منبع آلودگی و بیماری‌های مختلف باشد. نظافت و شستشوی منظم آن می‌تواند به بهبود بهداشت و سلامت ساکنان و بازدیدکنندگان کمک کند.

4- حفظ زیبایی: نمای ساختمان تأثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت ظاهری ساختمان دارد. نظافت و شستشوی منظم می‌تواند به حفظ زیبایی و جذابیت نمای ساختمان کمک کند.

5- افزایش عمر مفید: با شستشو و نظافت منظم، می‌توان عمر مفید نمای ساختمان را افزایش داد و از فرسایش زود هنگام آن جلوگیری کرد.

با توجه به این موارد، می‌توان گفت که شستشو و نظافت نمای ساختمان از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید به طور منظم و دقیق انجام شود.

دسترسی به نمای ساختمان جهت نماشویی

امروزه دسترسی به نقاط مرتفع و انجام کار در ارتفاع معمولا از طریق سه روش میسر می باشد. شاید قدیمی ترین روش که تا حدی برای انجام خدمات نما منسوخ شده است، داربست باشد. امروزه استفاده از داربست بیشتر برای مراحل ساخت یک ساختمان کاربرد دارد.

چنانچه نیاز به شستشو نما، رنگ آمیزی نما و دیگر خدمات مرتبط به ارتفاع و نمای ساختمان باشد بهترین گزینه استفاده از طناب و خدمات راپل می باشد. البته کلایمر یا همان سبدهایی که توسط برق و سیم بکسل بالا و پایین می روند امروزه کاربرد دارند البته نه برای ساختمان های کوچک مسکونی و اداری. کلایمر عموما برای ساختمان های بزرگ و پاساژها استفاده می شود.

با توجه به توضیحات و مقایسه این سه روش واضح است که نماشویی و شستن نما با طناب یا همان نظافت نما با خدمات راپل بهترین انتخاب است. این روش هزینه پایینی داشته و کار بسیار سریع انجام خواهد شد. همچنین ایمنی بالایی داشته و مزاحم عبور و مرور نخواهد بود.

روش های تمیز کردن و شستن نما

برای نظافت و تمیز کردن نماهای مختلف مطمئنا روش های متفاوتی وجود دارد. بسته به مدل و جنس هر نما روش مناسب برای آن می بایست اتخاذ شود. در زیر انواع روشهای شستشوی نما را برای شما ذکر شده است.

  • شستن نما با واترجت: به طور قطع بهترین و شایع ترین روش شستشو نما استفاده از دستگاه واترجت می باشد. این مدل شستشو برای اکثر نماهای امروزی کاربرد دارد. این دستگاه آب را به صورت پر فشار پاشیده و باعث تمیز شدن نما و زدودن کثیفی و گرد و غبار می شود. (مطالعه بیشتر در مورد نماشویی با واترجت: https://petzlrappel.com/washing-facade-with-water-jet)
  • استفاده از واتر سندبلاست: این روش را به نوعی می توان مکمل شستشو با واترجت برای نماهای آجری و سنگ های تیشه ای یا هر نوع سنگی که صیقلی نبوده، دانست. در این نوع از نماها ممکن است سیاهی و رسوب پس از شستن نما توسط واترجت باقی بماند. راهکار برای از بین بردن این رسوب ها واتر سندبلاست این قسمت ها می باشد. 
  • نماشویی با آب و مواد شوینده: در این روش با استفاده از یک شیلنگ بزرگ که مجهز به قطع کن و وصل کن در سر شیلنگ می باشد، کار انجام خواهد شد. ابتدا نما توسط آب خیس شده و سپس مواد شوینده استعمال می شود و مجددا با آب شسته می شود.
  • نظافت با ابر و تی: در این روش مواد شوینده و کف توسط ابر به نما و شیشه ها مالیده شده و سپس توسط تی تمیز می شوند. بیشترین کاربرد این روش برای تمیز کردن شیشه های نما است.
  • تمیز کاری با ساب و سمباده: این روش بیشتر برای سنگ های قدیمی و صیقلی کاربرد دارد. چنانچه نمایی توسط واترجت و مواد شوینده در بخشی از نقاط تمیز نشود مجبوریم سراغ این گزینه برویم.
  • پاکسازی با اسید شویی: برای استفاده از این روش تنها کافیست جوهر نمک را با کمی آب ترکیب کرده و به آرامی روی سطح نما کشید. سپس کمی صبر کرده و سپس نما را با آب شستشو می دهیم.

روش های مذکور در بالا مهمترین روش ها بوده و به طور قطع به فراخور جنس نما و میزان کثیفی نما می توان از روش های دیگری نیز استفاده نمود.

شستن و نظافت نمای ساختمان

صفر تا صد مراحلی که برای شستن نما باید انجام داد

چنانچه قصد انجام نماشویی با طناب را برای نمای ساختمان خود دارید تمام مراحلی را که باید طی کنید، به شرح زیر است:

  1. تماس با یک شرکت معتبر و متخصص و اعلام آدرس برای بازدید از کار شما
  2. رویت نمای شما توسط کارشناسان این شرکت و براورد هزینه و تقدیم پیش فاکتور به شما
  3. اشتراک پیش فاکتور بین واحد ها و تصمیم گیری برای انجام کار
  4. تماس برای اعلام قطعی واگذاری کار به شرکت مربوطه
  5. اعلام زمان حدودی شروع کار از طرف پیمانکار هنگام تماس شما
  6. اطلاع به شما یک روز قبل از شروع کار
  7. بستن قرارداد قبل از شروع کار
  8. محصور نمودن پایین کار توسط شما به منظور عدم تردد
  9. فراهم نمودن آب و برق مصرفی توسط شما
  10. اجرای کار توسط پرسنل شرکت مربوطه
  11. تحویل گیری کار توسط شما و رفع نواقص احتمالی توسط پیمانکار
  12. تسویه کامل مبلغ قرارداد

بیمه پرسنل و قرارداد کار برای انجام کار

انجام کارهای در ارتفاع و نمای ساختمان ها توسط راپل با اینکه کاملا ایمن می باشد، ترس و واهمه ای برای کارفرمایان در پیش دارد. هرچند که با گذشت زمان اعتماد به این روش در دل عموم بیشتر شده است. به هر حال بیمه بودن تمامی کادر اجرایی در این کار امری واجب است. 

برای انجام هر گونه کار علی الخصوص کارهای ساختمانی انعقاد قرارداد امری کاملا ضروری است. بسته شدن قرارداد باعث می شود خیال طرفین از هر جهت راحت باشد. همچنین با منعقد شدن قرارداد طرفین از مسئولیت های خود و طرف مقابل مطلع شده که این باعث بهبود در پیشرفت پروژه خواهد شد.

قیمت و هزینه نظافت نمای ساختمان چقدر است؟

شاید مهمترین موضوع برای کسی که می خواهد نظافت نما با طناب را انجام دهد اطلاع از قیمت این موضوع باشد. هزینه شستن و تمیز کردن هر نما با توجه به شرایطی که دارد متفاوت است. در نهایت تنها با بازدید از نمای ساختمان است که قیمت دقیق کار مشخص می شود. در زیر یه برخی از عواملی که در براورد هزینه تاثیر گذار است اشاره شده است.

  • تعداد طبقات ساختمان
  • متراژ بر ساختمان
  • جنس نمای ساختمان
  • روش شستشو نما که با توجه به جنس نما مشخص می شود.
  • میزان تمیزی و کثیفی نما
  • میزان سختی کار (مانند فاصله پیشانی نما تا بدنه نما)

با توجه به مواردی که در بالا گفته شد و پس از بازدید از کار قیمت نماشویی و تمیز کردن نما به مشتری محترم اعلام خواهد شد.

تمیز کردن نما با راپل

نماسازان پیشرو شرکتی معتبر در زمینه شستن نمای ساختمان

همانطور که در بخش های قبل مطالعه نمودید انتخاب یک شرکت متخصص و معتبر برای نظافت نمای ساختمان از هر جهت بسیار حائز اهمیت است. شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو یکی از متخصصین این حوزه برای اجرای نماشویی ساختمان است. این شرکت دارای پنج شعبه فعال است که در تمام نقاط استان های تهران و البرز آماده خدمت رسانی است.

برای دیدن رزومه این شرکت کافی است نماسازان پیشرو رو را در گوگل سرچ نمایید.

منبع این مقاله: وبسایت راپل کاران نماسازان پیشرو

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top